• NIT AUTÒNOMS
  • CONVENI GREMI

Autònoms PIMEC distingeix al GREMI D’INSTAL.LADORS DEL BAIX LLOBREGAT ( Gibaix) en la 1a Nit dels Autònoms de Catalunya. 08 noviembre 2019

Barcelona, 21 d’octubre de 2019.

Autònoms PIMEC ha celebrat la 1a Nit dels Autònoms de Catalunya, marc en el qual s’ha fet el lliurament de sis premis en reconeixement de la trajectòria professional destacada dels autònoms amb l’objectiu de fer visible l'activitat d'aquest col·lectiu com a factor clau en l'impuls de l'economia, la creació de riquesa i ocupació d'aquest país. L’acte, que ha tingut lloc a la Fundació Joan Miró de Montjuïc a Barcelona ha comptat amb l’assistència de 200 persones.

En aquest acte, el Gremi d’Instal·ladors del Baix Llobregat ha rebut de mans del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Chakir El Homrani,  el Reconeixement a l’acció de suport a les persones autònomes pel seu projecte de Singulars: Itiniere 4.0,  per  donar  resposta  a  les  més  de  500   empreses  instal·ladores  i persones autònomes que actualment hi estan adherides al Gremi i que pateixen una forta mancança de personal qualificat.

El Gremi d’Instal·ladors del Baix Llobregat, Gremibaix Fundació i l’ETIF han dut a terme aquest projecte, per facilitar la incorporació laboral i professional dels joves en l’àmbit del manteniment d’infraestructures d’energies renovables ( per part del Gremi i de la Fundació) i d’auxiliar de perruqueria, atenció sociosanitària i auxiliar de serveis administratius ( per part d’ETIF).

Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social i el Fons Social Europeu en el marc de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, d’acord amb els Projectes Singulars de Garantia Juvenil.

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Chakir El Homrani, ha dit en el seu discurs que “la figura de l’autònom és central en la nostra economia, ja que aporta valor afegit, creativitat, i fortalesa, i és una de les figures més flexibles a un entorn canviant com és el del treball”.

A Catalunya hi ha actualment 550.000 autònoms i no es parla d’aquest col·lectiu quan és part fonamental del teixit productiu d’aquest país. En aquest sentit, l’objectiu principal ha de ser donar visibilitat a la seva tasca ,acabar amb la morositat empresarial a través d’un règim sancionador, simplificar la burocràcia administrativa, crear la figura de l’autònom digital, i millorar qüestions com el finançament i la segona oportunitat.

El Gremi d’Instal.ladors del Baix Llobregat destaca l’esperit de la seva entitat com a defensa i recolzament dels interessos de les seves empreses agremiades;  Els serveis que ofereixen, i que estan dedicats a cobrir totes les necessitats ( drets i obligacions),  els hi fan realment atractius per a qualsevol professional instal·lador que ha de gestionar el seu negoci i que vol tenir una empresa de qualitat a l’alçada del mercat. El resultat del treball constant els ha posicionat amb el temps, com a referent pels membres del  sector. La confiança que avui en dia dipositen en el Gremi, dona credibilitat a tot allò que fan des de la institució.

L’any 2013 el Gremi d’instal·ladors del Baix Llobregat funda Gremibaix Fundació amb l’esperit de gestionar coneixements i formar a tots els professionals del sector del metall. En tant sols 6 anys , Gremibaix Fundació ha esdevingut com a punt de referencia en el mon de la formació possibilitant la qualitat del sector.  La formació que s’imparteix assoleix un doble objectiu: alumnat amb un alt grau de coneixements i el màxim benefici per a les empreses per les que treballen i on aporten la qualitat de la formació rebuda.

ESCOLTAR ENTREVISTES:

> Radio Cornellà
> Radio Esparraguera

DESCARREGAR - NOTA_1a_NOCHE_AUTONOMOS_PIMEC.doc DESCARREGAR - NOTA_1a_NIT_AUTONOMS_PIMEC.doc